ashtad-white

مسابقات مجازی «در خانه بمانیم» برگزار می شود

مسابقات مجازی «در خانه بمانیم» در چهار رشته حلقه زنی(حلقه هولاهوپ)، لیوان چینی، حل مکعب روبیک و دومینو برای کودکان ۵ تا ۱۲ سال برگزار می شود.
انجمن یانش وران مانتره و سایت خبری تحلیلی برساد، برگزارکننده این مسابقات هستند که با توجه به همه گیری ویروس کرونا به صورت کامل در خانه برگزار می شود.
مسابقات در خانه بمانیم، در دو مرحله انجام می شود، در مرحله نخست شرکت کنندگان با کمک پدر و مادرشان، ویدئویی از خود تهیه می کنند و به انجام رشته ورزشی که در آن شرکت کرده اند می پردازند و این ویدئو را ارسال می کنند.
پس از بررسی ویدئوهای رسیده، مرحله دوم بین شرکت کنندگان برتر مرحله اول برگزار می شود. در این مرحله، از سوی برگزارکنندگان ارتباط تصویری با شرکت کننده برقرار می شود تا به صورت زنده مسابقه را اجرا کنند.
در توضیح چهار رشته مسابقات باید گفت:
در مسابقات حلقه هولاهوپ، شرکت کنندگان حلقه را به دور کمر خود می چرخانند و زمان آنها تا زمانی که حلقه بیفتد ثبت می شود. در این رشته ضروری است که هنگام ضبط ویدئو، زمان سنج نیز در بخشی از تصویر دیده شود.

در رشته برج دومینو، شرکت کننده یک دقیقه فرصت دارد که برج دوتایی را با استفاده از مهره های استاندار دومینو بسازد. در این رشته نیز باید زمانسنج در بخشی از تصویر دیده شود و در پایان یک دقیقه نیز تعداد طبقات برج به صورت واضح نشان داده و شمرده شود.
در رشته لیوان چینی، نیز مهم است که شرکت کننده در کمترین زمان مسابقه را به پایان برساند. در این رشته، شرکت کنندگان می بایست از اپلیکیشن فینگر تایمر(finger timer) استفاده کنند و آن را روی موبایل نصب کنند. و پس از پایان لیوان چینی صفحه موبایل را به سمت دوربین بگیرند، تا به صورت واضح زمان ثبت شده مشخص شود.
شرکت کنندگان در مرحله اول کافی است که لیوان ها را به ترتیب ۳-۶-۳ بچینند. اما در مرحله دوم که بین برترینها برگزار می شود، باید بازی را به صورت کامل انجام دهند.
در رشته حل مکعب روبیک نیز شرکت کنندگان باید در کمترین زمان مکعب روبیک را حل کنند. همانند مسابقه لیوان چینی برای زمان گیری می بایست از اپلیکیشن فینگر تایمر استفاده شود. در این رشته، در ابتدای ویدئو هر شرکت کننده باید ۱۵ ثانیه مکعب به هم ریخته را بیشتر به هم بریزد. سپس حداکثر ۱۵ ثانیه فرصت دارد تا به بررسی مکعب بپردازد و بعد از ان با لمس اپلیکیشن زمان سنج، کارش را شروع می کند و در پایان نیز با لمس دوباره زمان سنج، زمان را به سوی دوربین نشان می دهد.

علاقه مندان برای شرکت در این مسابقه تا ۱۰ امرداد فرصت دارند که یک عکس از خودشان و عکس صفحه نخست شناسنامه را به همراه مشخصات و شماره تماس به شماره ۰۹۱۳۲۵۸۹۳۴۵ در واتس آپ ارسال کنند. رده سنی نیز بدین ترتیب خواهد بود که شرکت کنندگان دوره دبستان و پیش دبستانی، یعنی اول مهر ۱۳۸۷ به بعد می توانند شرکت کنند.